Τετάρτη 23 Ιανουαρίου 2013

ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΔΗΜΗΤΡΗ ΠΑΠΑΔΗΜΟΥΛΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΤΗΣ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ HOGAN LOWELLS ΩΣ ΝΟΜΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΡΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΚΑΙ ROSCO

21/01/2013

Ερώτηση σχετικά με τα σοβαρά ερωτήματα που προκύπτουν από την απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων να προσλάβει τη δικηγορική εταιρία Hogan Lovells ως νομικό σύμβουλο επί θεμάτων ευρωπαϊκού δικαίου για την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της Rosco, της εταιρείας συντηρήσεως του τροχαίου υλικού του ΟΣΕ, κατέθεσε σήμερα στη Βουλή ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ, Δημήτρης Παπαδημούλης.
Δεδομένου ότι η ίδια δικηγορική φίρμα είχε προσληφθεί στο παρελθόν για τη διεκδίκηση των αξιώσεων του Ελληνικού Δημοσίου έναντι της γερμανικής Siemens, παρά το γεγονός ότι είχε λειτουργήσει ως σύμβουλός της, ενώ συμμετείχε και στην αμφιλεγόμενη πώληση των τεσσάρων Airbus της κρατικής Ο.Α. στην αμερικανική Apollo Aviation, ο κ. Παπαδημούλης υποστηρίζει ότι προκύπτει για την κυβέρνηση μέγα θέμα εκπροσώπησης του ελληνικού Δημοσίου από την συγκεκριμένη εταιρία λόγω αυτής ακριβώς της προηγούμενης δραστηριότητάς της.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

Προς τον Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων
Θέμα: Επιλογή νομικού συμβούλου αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της  Rosco

Σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα, η Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων αποφάσισε, στις 18/1/2013, να προσλάβει τη δικηγορική εταιρεία Hogan Lovells ως νομικό σύμβουλο επί θεμάτων ευρωπαϊκού δικαίου για την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της Rosco, της εταιρείας συντηρήσεως του τροχαίου υλικού του ΟΣΕ.
Η Hogan Lovells είχε προσληφθεί στο παρελθόν για τη διεκδίκηση των αξιώσεων του Ελληνικού Δημοσίου έναντι της γερμανικής Siemens, παρά το γεγονός ότι είχε λειτουργήσει ως σύμβουλος της εταιρείας, τόσο σε αυτόνομες επιχειρηματικές δραστηριότητες (σύμβουλος της Siemens Enterprise Communications κατά την εξαγορά της εταιρίας πληροφορικής FastViewer GmbH & Co. KG στα τέλη του 2010) όσο και σε κοινοπρακτικά σχήματα στα οποία αυτή συμμετείχε (εκπροσώπηση της κοινοπραξίας Siemens, Deutsche Telekom και ΙΒΜ στο διαγωνισμό για το «Σχέδιο Ηρακλής» του γερμανικού στρατού).
Αντίθετα, στη δικαστική διαμάχη Siemens – Alstom για την προμήθεια τρένων Eurostar, η Hogan Lovells  εκπροσώπησε την Alstom.
Τέλος, η εν λόγω εταιρεία συμμετείχε στην αμφιλεγόμενη πώληση των 4 Airbus της κρατικής Ο.Α. στην αμερικανική Apollo Aviation.
Επειδή:
Η Siemens είναι χρόνιος προμηθευτής του ΟΣΕ, αλλά και εκ των ενδιαφερομένων της τεχνικής βάσης.
Η πρόταση των Γερμανών συσχετίζεται με τις διαπραγματεύσεις συμβιβασμού με το Ελληνικό Δημόσιο, μέσω του συμψηφισμού ισόποσων απαιτήσεων και τη χρηματοδότηση φορέων και δραστηριοτήτων του Δημοσίου
Αρχικό ενδιαφέρον έχει επιδείξει και η γαλλική Alstom, στελέχη της οποίας φέρονται να πραγματοποίησαν συνάντηση στο αρμόδιο υπουργείο
Βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, μέλη της εξεταστικής επιτροπής που διερεύνησε το σκάνδαλο Siemens, μιλούσαν το Μάιο του 2011 για  «ηθικοπολιτικό και νομικό ασυμβίβαστο», αλλά και ο Φ. Κουβέλης, σημείωνε ότι «είναι αδιανόητο η ίδια εταιρεία να υπηρετεί ταυτόχρονα ενάγοντα και εναγόμενο, δεδομένου ότι υπάρχει εμπλοκή συμφερόντων»
Ερωτάται ο Υπουργός
  • Αποτελεί η δικηγορική φίρμα Hogan Lovells προνομιακό συνομιλητή του ελληνικού Δημοσίου και γιατί;
  • Δεν προκύπτει για την κυβέρνηση θέμα εκπροσώπησης του ελληνικού Δημοσίου από την εταιρεία Hogan Lovells λόγω της προηγούμενης δραστηριότητάς της;
                                                                             Ο ερωτών βουλευτής
                                                                        Δημήτρης Παπαδημούλης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου