Πέμπτη, 4 Μαΐου 2017

Monorail Πειραιά - Νεκρανάσταση για το μέσο σταθερής τροχιάς που θέλει ο ΟΛΠ

ΠΕΜΠΤΗ 4-5-2017




Και πάλι στην επιφάνεια το σχέδιο ανάπτυξης του monorail




Ο αρχικός σχεδιασμός του ΟΛΠ ήταν το έργο να ξεκινήσει να κατασκευάζεται από το ΕΣΠΑ 2007-2013. 

Τελικά λόγω αφόρητων πιέσεων από το Δήμο Πειραιά (η προηγούμενη διοίκηση ήταν ορκισμένος εχθρός του έργου) το σχέδιο υλοποίησης του ΟΛΠ έπεσε στο κενό και το έργο έμεινε στα συρτάρια. 

Πριν από μερικές εβδομάδες ο ΟΛΠ έδωσε στη δημοσιότητα το επενδυτικό του πρόγραμμα για την επόμενη 6ετία και το σχέδιο για την ανάπτυξη monorail ήρθε και πάλι στην επιφάνεια. 

Στόχος του ΟΛΠ είναι με η αναβάθμιση των υπηρεσιών που προσφέρει στους επιβάτες αλλά και τους πολίτες που κινούνται περιμετρικά του λιμανιού ο ΟΛΠ με ένα μέσο σταθερής τροχιάς. Το μέσο αυτό είναι το monorail και είναι η πρώτη φορά που επιχειρείται η ένταξη του στην Ελλάδα.

Ο σχεδιασμός από τον ΟΛΠ περιλαμβάνει μία γραμμή 6 χιλιομέτρων περίπου η οποία θα περιλαμβάνει 8 σταθμούς σε «καίρια» σημεία στο λιμάνι. Όλη η γραμμή θα είναι διπλή και θα βρίσκεται υπερυψωμένη σε ενός τύπου «γέφυρα» και έτσι δεν θα εμποδίζει την κυκλοφορία των οχημάτων και την δική του. 

Το έργο έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης τα 3 χρόνια, αλλά το μεγάλο ερώτημα παραμένει η δυνατότητα χρηματοδότησης,

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ MONORAIL
 
Το monorail είναι ένα μέσο σταθερής τροχιάς που μοιάζει αρκετά με το Τραμ είναι αρκετά στενό σε πλάτος και κινείται σε μονή ράγα. Ουσιαστικά όλος ο συρμός «κάθεται» πάνω στη ράγα αυτή και διεξάγει δρομολόγια με το ρυθμό του Τραμ.

Το μέσο είναι αποκλειστικά υπέργειο. Το πλεονέκτημα του monorail είναι η αποφυγή εμπλοκής με την κίνηση των δρόμων με τη χρήση αποκλειστικής υπερυψωμένης γέφυρας. 

Συνήθως αυτό το μέσο χρησιμοποιείται σε περιοχές με στενούς δρόμους και πρόβλημα χωρητικότητας.

Στην Ευρώπη είναι σχεδόν άγνωστο ενώ πριν λίγο καιρό εγκαινιάστηκε σύστημα monorail στην πόλη του Dubai.

ΟΙ 8 ΣΤΑΘΜΟΙ
Οι σταθμοί που έχουν προβλεφθεί να κατασκευαστούν δεν έχουν ακόμα ονομαστεί αλλά είναι σε κεντρικά σημεία ενώ σε κάποιους σταθμούς θα δημιουργηθούν συγκοινωνιακοί κόμβοι που θα εξυπηρετούν κυρίως τους επιβάτες του ΟΛΠ που θα μπορούν γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια να φτάνουν στο σημείο επιβίβασης. 

Οι σταθμοί που έχουν προβλεφθεί από τον ΟΛΠ είναι οι παρακάτω:

ΣΤΑΘΜΟΣ 1
Η γραμμή θα έχει ως εκκίνηση τη δυτική πλευρά του λιμανιού και συγκεκριμένα την αρχή της Ακτής Ξαβέρη. Θα κατασκευαστεί στον επιβατικό σταθμό κρουαζιέρας «Κανέλλος». Στο ίδιο σημείο γίνεται η επέκταση του προβλήτα ενώ εκεί δημιουργείται και το Νέο Εκθεσιακό Κέντρο του ΟΛΠ. Θα εξυπηρετεί τους επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων, τους κατοίκους της περιοχής και φυσικά τους χρήστες του Εκθεσιακού κέντρου.

ΣΤΑΘΜΟΣ 2
Ο σταθμός θα κατασκευαστεί στο «κέντρο» της κρουαζιέρας στο σημείο που βρίσκεται το Λιοντάρι. Αυτός ο σταθμός θα εξυπηρετεί τους κατοίκους της περιοχής και τους επιβάτες κρουαζιεροπλοίων.

ΣΤΑΘΜΟΣ 3
Ένας αρκετά κεντρικός σταθμός καθώς θα είναι δίπλα στο Μέγαρο του ΟΛΠ και το πρώην Εκθεσιακό Κέντρο (στον Άγιο Νικόλαο) που σήμερα είναι σε καθεστώς μετατροπής σε πεντάστερο ξενοδοχείο. Θα εξυπηρετεί τους επιβάτες κρουαζιεροπλοίων, τους πελάτες του ξενοδοχείου καθώς και τους κατοίκους και τους εργαζόμενους της περιοχής.

ΣΤΑΘΜΟΣ 4
Ο σταθμός θα κατασκευαστεί στο σημείο που σήμερα γίνονται τα δρομολόγια των Δυτικών Κυκλάδων κοντά στην οδό 2ας Μεραρχίας. Θα εξυπηρετεί τους επιβάτες αυτών των πλοίων αλλά και τα πολυπληθή καταστήματα και γραφεία της περιοχής.

ΣΤΑΘΜΟΣ 5
Αυτός θα είναι ο κεντρικός σταθμός του Δικτύου καθώς βρίσκεται πάνω στον μελλοντικά μεγαλύτερο συγκοινωνιακό κόμβο του Πειραιά και έναν από τους μεγαλύτερους της Αττικής.
Θα κατασκευαστεί δίπλα από την πεζογέφυρα του ΟΛΠ σε απόσταση 50 μέτρων από τον σταθμό του Προαστιακού, τον σταθμό του ΗΣΑΠ και τους μελλοντικούς σταθμούς του Μετρό (της Γραμμής 3 που θα επεκταθεί στον Πειραιά) και του Τραμ που μελλοντικά με την επέκταση προς Πειραιά θα τερματίζει στην πλατεία Καραϊσκάκη.

Θα εξυπηρετεί τις μετεπιβιβάσεις χιλιάδων επιβατών των μέσων του Μετρό, Προαστιακού, Τραμ και δεκάδων γραμμών λεωφορείων και τρόλεϊ. Τους επιβάτες των πλοίων προς Αργοσαρωνικό και Κυκλάδες και τις επιχειρήσεις και τα γραφεία της περιοχής.

Ο σταθμός αυτός θα αλλάξει τα δεδομένα των συγκοινωνιών της περιοχής καθώς και οι επιβάτες από όλα τα πλοία σε όλη την επικράτεια του κεντρικού λιμανιού του ΟΛΠ θα μπορούν με μια απλή μετεπιβίβαση από όποιο συγκοινωνιακό μέσο φτάνουν στο λιμάνι αν φτάνουν γρήγορα στο σημείο επιβίβασης και αντίστροφα.

ΣΤΑΘΜΟΣ 6
Ο σταθμός θα κατασκευαστεί στο σημείο που εκτελούν δρομολόγια τα πλοία για Κρήτη και θα εξυπηρετεί τόσο τους επιβάτες αυτών των πλοίων όσο και τους κατοίκους και τις επιχειρήσεις της περιοχής.
 
ΣΤΑΘΜΟΣ 7
Ο σταθμός θα κατασκευαστεί στη πύλη Ε2 (δίπλα στον ανισόπεδο κόμβο) και θα είναι μελλοντικά ένας σημαντικός σταθμός καθώς εκεί: θα γίνει το θεματικό πάρκο, η πολιτιστική ακτή και η υπόγεια διάβαση που θα ενώνει τις δύο άκρες του λιμανιού του Πειραιά. Εκεί θα εξυπηρετούνται και οι επιβάτες με προορισμό το Βόρειο Αιγαίο.
 
ΣΤΑΘΜΟΣ 8
Ο τερματικός σταθμός του ΟΛΠ που θα βρίσκεται στη γωνία του λιμανιού κάτω από την Δραπετσώνα. Εκεί θα εξυπηρετούνται οι επιβάτες με προορισμό τα Δωδεκάνησα ενώ θα είναι πολύ κοντά με το κτίριο του πρώην ΥΕΝ.



ΠΗΓΗ. ypodomes.com