ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Τετάρτη 17 Αυγούστου 2016

Ανω-κάτω η Θεσσαλονίκη με τα λεωφορεία

ΤΕΤΑΡΤΗ 17-8-2016


 
Χωρίς αστικά λεωφορεία χθες και σήμερα αλλά και την Παρασκευή η Θεσσαλονίκη, σε ένα περίεργο σκηνικό που έχουν στήσει από κοινού η διοίκηση του ιδιωτικού Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών και οι... εργαζόμενοι, κόντρα στην κυβέρνηση.




Οι 2.300 εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ πραγματοποιούν από χθες επίσχεση εργασίας, συνεχίζοντας τις στάσεις εργασίας του προηγούμενου διαστήματος, πιέζοντας για την πληρωμή τους, ουσιαστικά όμως για την καταβολή κρατικής ενίσχυσης, ύψους 130 εκατ. ευρώ -σύμφωνα με τον Οργανισμό-, για την οποία όμως έχει έντονες αντιρρήσεις το αρμόδιο υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων.

Είναι χαρακτηριστικό πως η διοίκηση του ΟΑΣΘ περιορίστηκε μόλις χθες -και ενώ η επίσχεση εργασίας ήταν γνωστή από την περασμένη Πέμπτη- σε ένα εξώδικο στους εργαζόμενους, χωρίς να προσφύγει στα δικαστήρια κατά της απεργίας! 

Με το εξώδικο καλεί τους εργαζόμενους να επιστρέψουν στην εργασία τους άμεσα από... χθες και υποστηρίζει ότι η ίδια δεν φέρει ευθύνη για την καταβολή των δεδουλευμένων.

Ωστόσο ο υπουργός Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, αμφισβητεί την οικονομική διαφορά και έχει γνωστοποιήσει την πρόθεση της κυβέρνησης να επαναδιαπραγματευτεί την πολυδάπανη σύμβαση, κάτι που είχε εκφράσει και η προηγούμενη κυβέρνηση.

Η έρευνα
 
Σε πρόσφατες δηλώσεις του ο υπουργός εξαπέλυσε βολές εναντίον της διοίκησης του Οργανισμού και σημείωσε ότι «η έρευνα στον ΟΑΣΘ έδειξε πράγματα που δεν γίνονται νομότυπα». 

Στον ΟΑΣΘ, όπως είπε, παρατηρείται το παράδοξο «ένα μεγάλο μέρος των εργαζομένων να μην είναι απλοί εργαζόμενοι, αλλά και μέτοχοι του οργανισμού», ενώ χαρακτήρισε τον οργανισμό «το πραγματικό πρότυπο και παράδειγμα που δείχνει γιατί οι συγκοινωνίες πρέπει να είναι δημόσιες και όχι ιδιωτικές».

Παράλληλα, ο κ. Σπίρτζης δήλωσε ότι ο αριθμός των εργαζομένων είναι άγνωστος, ενώ για το θέμα της οφειλής σημείωσε ότι «πρέπει να δούμε αν οι μισθοί των εργαζομένων-μετόχων του ΟΑΣΘ είναι αυτοί που το ελληνικό Δημόσιο πρέπει να καλύψει ως επιδότηση, δηλαδή δεν μπορεί να έχει έναν μισθό Α και επιδόματα 2Α που θα πληρώνει ο ελληνικός λαός κι ένα σωρό άλλα θέματα, παραλείψεις ή νομικά ζητήματα, που κάνουν αυτήν τη σύμβαση να μη στέκει καλά στα πόδια της».

Σημειώνεται ότι ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη ο διαχειριστικός έλεγχος στον ΟΑΣΘ για τα έτη 2010-2014, που αποφάσισαν οι συναρμόδιοι υπουργοί Οικονομικών, Ευ. Τσακαλώτος, και Μεταφορών, Χρ. Σπίρτζης. 

Οικονομικοί επιθεωρητές εξετάζουν αν ο Οργανισμός τηρεί όσα έχουν υπογραφεί στη σύμβαση παραχώρησης με το Δημόσιο, ενός «κρατικοδίαιτου» Οργανισμού που αποτελεί μονοπώλιο για τις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης.

Τη στάση της πλειοψηφίας της διοίκησης του σωματείου εργαζομένων στον ΟΑΣΘ και ιδιαίτερα του προέδρου της Δημήτρη Τσερμενίδη επικρίνει η συνδικαλιστική παράταξη «Ανατροπή», καταλογίζοντας ότι ξεχνούν ποιος έφερε τον ΟΑΣΘ σε αυτή την κατάσταση. 

 Σε χθεσινές δηλώσεις του, ο εκπρόσωπος της «Ανατροπής» Β. Πιτσαλίδης τόνισε πως οι εργαζόμενοι περιμένουν τα αποτελέσματα του διαχειριστικού ελέγχου που βρίσκεται σε εξέλιξη σχετικά με το ακριβές ποσό που οφείλει το Δημόσιο στον ΟΑΣΘ, καθώς και αν τηρήθηκε η σύμβαση μεταξύ Δημοσίου και ΟΑΣΘ. 

Οπως είπε, τον περασμένο χρόνο ο οργανισμός όφειλε πάλι δεδουλευμένα στους εργαζόμενους, όμως ο πρόεδρος του σωματείου δεν έδειξε αντίστοιχη ευαισθητοποίηση, ούτε και πάρθηκε απόφαση για επίσχεση εργασίας όπως τώρα.



ΠΗΓΗ. ethnos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου