Κυριακή, 30 Αυγούστου 2015

Οι 10 θρύλοι της ρωσικής αεροπορίας

ΚΥΡΙΑΚΗ 30-8-2015



Tu-155 

Το πρώτο αεροπλάνο στον κόσμο, που άρχισε να χρησιμοποιεί σαν καύσιμο υγρό υδρογόνο και υγροποιημένο φυσικό αέριο. Στο αεροσκάφος τοποθετήθηκε ο πειραματικός στροβιλοκινητήρας ΝΚ-88. Ο χάϊ-τεκ κινητήρας, που δουλεύει με υγρό υδρογόνο ή με υγροποιημένο φυσικό αέριο, τοποθετήθηκε στη δεξιά πτέρυγα. 

Οι άλλοι δύο μητρικοί  κινητήρες χρησιμοποιούν κηροζίνη. Το αεροσκάφος, λειτουργώντας ως ιπτάμενο εργαστήριο, πέταξε για πρώτη φορά στις 15 Απρίλη 1988.


«MiG 1.44» MFI


Πηγή: Press Photo

Στο αεροπορικό σαλόνι της Μόσχας, θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά το πειραματικό πολύ-λειτουργικό μαχητικό πέμπτης γενιάς («MFI») που αναπτύχθηκε από το σχεδιαστικό γραφείο «Μικογιάν-Γκουρέβιτς» - «(MiG)». Ενώ οι εργασίες για την ανάπτυξή του MFI ξεκίνησαν νωρίτερα από το σχεδιασμό του αμερικανικού μαχητικού F-22, η παραγωγή του δεν προχώρησε, για διάφορους λόγους, κυρίως οικονομικούς.


Tu-144


Πηγή: Press Photo

Το θρυλικό επιβατικό αεροσκάφος, ικανό να πετά με ταχύτητες που αγγίζουν τα δύο Mach (δύο ταχύτητες του ήχου). Το ρωσικό πρωτοποριακό αεροσκάφος πραγματοποίησε την πρώτη του πτήση στις 31 Δεκεμβρίου 1968, δύο μήνες πριν από το αγγλο-γαλλικό Concorde και ήταν το πρώτο υπερηχητικό επιβατικό αεροπλάνο του κόσμου.


VM-T «Atlant»


Πηγή: Press Photo

Το βαρύ μεταγωγικό αεροσκάφος που αναπτύχθηκε στο σχεδιαστικό γραφείο «Myasishchev» στη βάση του στρατηγικού βομβαρδιστικού «3M». Η κύρια αποστολή του αεροπορικού γίγαντα, ήταν να μεταφέρει το διαστημικό λεωφορείο «Buran» και στοιχεία του πυραύλου-φορέα «Ενέργεια» από το εργοστάσιο κατασκευής τους στο κοσμοδρόμιο «Μπαϊκονούρ».


Farman IV


Πηγή: Press Photo

Είναι ένα από τα πιο γνωστά προπολεμικά (Α’ ΠΠ) αεροσκάφη. Κατασκευάστηκε από τον πρωτοπόρο της αεροπορίας Henri Farman το 1909. Το αεροπλάνο χαρακτηρίζεται από τον απλό σχεδιασμό του και έγινε στην εποχή του το πρότυπο για μια πλειάδα σχεδιαστών αεροσκαφών. Το αεροπλάνο «Φαρμάν» είχε ξύλινο σκελετό με υφασμάτινη επικάλυψη.

Στο ρύγχος ήταν το (πάνινο) πηδάλιο ανόδου-καθόδου και πίσω, στην ουρά, το (ομοίως πάνινο) πηδάλιο διεύθυνσης Ανάμεσα στις πτέρυγες καθόταν ο χειριστής, χωρίς να είναι προστατευμένος με οποιοδήποτε περίβλημα, και πίσω από αυτόν βρισκόταν ο κινητήρας με την έλικα. Τα όργανα πτήσης (υπήρχαν μόνο τα στοιχειωδώς απαραίτητα ) θυμίζουν τα όργανα στο πιλοτήριο των σύγχρονων αεροσκαφών. Στα δεξιά του πιλότου βρίσκεται ο μοχλός ελέγχου του αεροπλάνου και στα αριστερά, ο μοχλός ισχύος.



Μαχητικά αεροσκάφη που έγραψαν ιστορία

Εκπαιδευτικό/μαχητικό αεροσκάφος Su-15UM


Πηγή: Press Photo

Σε αντίθεση με την προηγούμενη έκδοσή του, Su-15UT που ήταν ένα καθαρά μαχητικό αεροσκάφος, το Su-15UM έχει τη δυνατότητα να εκτελέσει μόνο ορισμένες από τις αποστολές μάχης. Η σχεδίασή του, εργονομικά άψογη, επέφερε ελάχιστες μετατροπές στο σκάφος. Στο χώρο των ραδιο-ηλεκτρονικών συστημάτων τοποθετήθηκε η θέση του εκπαιδευτή χωρίς να χρειαστεί να γίνει επιμήκυνση της ατράκτου, όπως επίσης δεν χρειάστηκε να μειωθεί ο όγκος των δεξαμενών καυσίμων.


Su-27


Πηγή: Press Photo

Μαχητικό πολλαπλών ρόλων. Ο πατριάρχης μιας διάσημης οικογένειας σοβιετικών και στη συνέχεια ρωσικών μαχητικών. 

Για πρώτη φορά στην εγχώρια πολεμική αεροπορία εφαρμόστηκε η σχεδιαστική έννοια του στατικά ασταθούς αεροσκάφους ως προς το διάμηκες που μέσω ενός προηγμένου αυτόματου ηλεκτρονικού συστήματος χειρισμού του αεροσκάφους διασφάλιζε στο προηγμένο μαχητικό εξαιρετικές επιδόσεις ευελιξίας. 
Αυτό έδωσε στο Su-27 εξαιρετικά χαρακτηριστικά ελιγμών, που επιτρέπουν στο χειριστή να εκτελεί στον αέρα μανούβρες, που είναι απλησίαστες για αεροσκάφη με το σύνηθες σχήμα.


MiG-25


Πηγή: Press Photo

Μαχητικό/αναχαιτιστικό αεροσκάφος, που σχεδιάστηκε στη δεκαετία του 1960. Το θρυλικό σοβιετικό αεροσκάφος, κατασκευασμένο από χάλυβα, μπορούσε να πετάξει με ταχύτητες ως και τρία Mach. Το 1976, μετά την κλοπή του MiG-25P από τον υποσμηναγό Μπελένκο που αποσκίρτησε στη Δύση (προσγειώθηκε με το αεροσκάφος του στην Ιαπωνία), η σοβιετική κυβέρνηση αποφάσισε τον άμεσο εκσυγχρονισμό του αναχαιτιστικού. 

Έτσι, το αναβαθμισμένο μαχητικό απέκτησε καλύτερα ηλεκτρονικά και οπλικά συστήματα και κινητήρα.


MiG-27M


Πηγή: Press Photo

Μαχητικό/βομβαρδιστικό με πτέρυγες μεταβλητής γεωμετρίας. Το αεροσκάφος εφοδιάστηκε με τον ισχυρό στροβιλοκινητήρα AL-31F (αντί του μητρικού κινητήρα P-29B-300), που είχε σχεδιαστεί για τα αεροσκάφη της οικογένειας Su-27. 

Ο εκσυγχρονισμός των αεροσκαφών πραγματοποιήθηκε κατόπιν αιτήματος της Ινδίας, που χρησιμοποιεί επιχειρησιακά τα ρωσικά μαχητικά. Ο νέος κινητήρας, αυξάνει τις ικανότητες μάχης του «άγρυπνου» ιπτάμενου εξολοθρευτή και βελτιώνει τις επιδόσεις του.




ΠΗΓΗ. Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΡΩΣΙΑ