ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Πέμπτη 31 Ιουλίου 2014

Διανοίχθηκε πλήρως η Σήραγγα Πλαταμώνα - Ολοκλήρωση έως το τέλος του 2015

ΠΕΜΠΤΗ 31-7-2014


Με αρκετή καθυστέρηση ο δεύτερος κλάδος της σήραγγας Τ3, γνωστής και ως Σήραγγα Πλαταμώνα ανακοινώθηκε πως διανοίχθηκε και το τελικό μέρος των έργων έχει ήδη ξεκινήσει. 




Η διάνοιξη της συγκεκριμένης δίδυμης σήραγγας διήρκησε περίπου 5 χρόνια, σχεδόν διπλάσιο χρόνο από τις πρώτες δύο σήραγγες του τμήματος Ευαγγελισμός-Σκοτίνα.

Από την εταιρεία χαρακτηρίστηκε ως το δυσκολότερο κατασκευαστικό κομμάτι του Έργου. Πλέον οι 3 σήραγγες 2,6 και 2,7χλμ αποτελούν το σήμα κατατεθέν των έργων της περιοχής.

Η Σήραγγα Τ3 μήκους 2,7 χιλιομέτρων «ξετρύπησε» στις 13/7/2014 μετά από τρία χρόνια εντατικών εργασιών από το προσωπικό των εταιριών κατασκευής της. Οι εργασίες στην Σήραγγα ξεκίνησαν τον Δεκέμβριο του 2008 και από τα δύο μέτωπα ταυτόχρονα, στο Νότιο μέτωπο από την Εταιρεία J&P/ABAΞ και στο Βόρειο Μέτωπο από την κοινοπραξία Ολυμπία, αποτελούμενη από τις εταιρείες HOCHTIEF και ΑΚΤΩΡ.

Τα Χαρακτηριστικά της Σήραγγας Τ3

 
•    Η Σήραγγα διαθέτει δύο κλάδους, έναν για κάθε κατεύθυνση κυκλοφορίας, μήκους 2,7 χιλιομέτρων ο καθένας.
•    Ο κάθε κλάδος έχει συνολικό πλάτος 14,8 μέτρα, θα διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας και συνεχή Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ), με συνολικό πλάτος οδοστρώματος 10,75 μέτρα.
•    Για την κατασκευή της Σήραγγας εργάστηκαν περίπου 400 άτομα, διαφόρων ειδικοτήτων, όπως χειριστές μηχανημάτων, σιδεράδες, καλουπατζήδες, εργάτες, εργοδηγοί, μηχανικοί κλπ.
•    Η εκσκαφή της Σήραγγας έγινε στο μεγαλύτερο μήκος της με μηχανικά μέσα, λόγω του σαθρού εδάφους, χωρίς δηλαδή χρήση εκρηκτικών.
•    Οι εργασίες εκσκαφής έχουν συνολικό όγκο πάνω από 650.000 κυβικά μέτρα.
•    Για την τελική επένδυση, η οποία έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 84%, χρησιμοποιήθηκαν έως σήμερα πάνω από 100.000 κυβικά σκυροδέματος (όσο δηλαδή περίπου απαιτείται για την κατασκευή 1500 μονοκατοικιών). Οι εργασίες τελικής επένδυσης θα ολοκληρωθούν τον Οκτώβριο του 2014.

Συνολικά στο Έργο Μαλιακός – Κλειδί διανοίχθηκαν 3 δίδυμες σήραγγες, η Τ1 μήκους 2 χλμ που βρίσκεται στην είσοδο της Κοιλάδας των Τεμπών, η Τ2 μήκους 6 χλμ (η μεγαλύτερη οδική σήραγγα των Βαλκανίων) η οποία παρακάμπτει ολόκληρη την Κοιλάδα των Τεμπών και η Τ3 μήκους 2,7 χλμ στο τμήμα Πλαταμώνας - Σκοτίνα, επιτυγχάνοντας έτσι διάνοιξη 6 κλάδων σηράγγων συνολικού μήκους 21,2 χλμ.

Η συνολική πρόοδος των εργασιών του Έργου Μαλιακός – Κλειδί ανέρχεται στο τέλος Ιουνίου 2014 στο 81%. 

Οι εργασίες εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν έως το τέλος του 2015.

Με την ολοκλήρωση του έργου το πιο θανατηφόρο τμήμα του εθνικού δικτύου, η διέλευση των Τεμπών και μέχρι τον Παντελεήμονα θα αποτελέσει επίσημα παρελθόν καθώς θα παραμείνει για τοπική χρήση και για τουριστικούς λόγους. 


Η παράκαμψη Τεμπών και Πλαταμώνα θεωρείται και είναι το σημαντικότερο οδικό έργο των τελευταίων 10 ετών και ένα από τα τελευταία επικίνδυνα σημεία της οδικής σύνδεσης Αθήνας - Θεσσαλονίκης. 
Ένα έργο πολύ μεγάλης Εθνικής σημασίας με μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα κοινωνικά και οικονομικά οφέλη για ολόκληρη τη χώρα.



ΠΗΓΗ. ypodomes

 




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου