Παρασκευή, 28 Φεβρουαρίου 2014

Κινεζικό λιμάνι ο Πειραιάς με έδρα τις Βερμούδες!

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 28-2-2014

Η κάλυψη των δημοσιονομικών στόχων για τις ιδιωτικοποιήσεις είναι ο βασικός λόγος πίσω από την ιδιωτικοποίηση του 67% του ΟΛΠ, όπως ξεκαθάρισε ο υπουργός Ναυτιλίας, Μ. Βαρβιτσιώτης, αλλά και οι εκπρόσωποι του ΤΑΙΠΕΔ που ενημέρωσαν την Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής. 
Την ίδια ώρα, οι αλλαγές στην πρόσκληση ενδιαφέροντος προκαλούν προβληματισμό, καθώς φαίνεται να ευνοούν την Cosco, ενώ και το ΠΑΣΟΚ εξέφρασε «διακριτικές» διαφωνίες για τον φόβο η κινεζική εταιρεία να δημιουργήσει μονοπώλιο στο λιμάνι του Πειραιά.

Πουλάνε τον ΟΛΠ στην Cosco για να κλείσουν "τρύπες", προβληματισμένο το ΠΑΣΟΚ για πιθανό μονοπώλιο της κινεζικής εταιρείας
Ο υπουργός Ναυτιλίας υπερασπίστηκε την παραχώρηση τμήματος του λιμανιού στην Cosco το 2008 τονίζοντας ότι είχαν και τότε τεθεί τα ίδια διλήμματα, αλλά το αποτέλεσμα, όπως υποστήριξε, ήταν η αύξηση της κίνησης στο λιμάνι του Πειραιά, όπως και των θέσεων εργασίας. 
Ο Μ. Βαρβιτσιώτης επιχείρησε να εμφανιστεί ως υπερασπιστής των θέσεων εργασίας σημειώνοντας ότι «όποιος μιλά για συμβάσεις παραχώρησης, μιλά για μείωση απασχόλησης, δεν μπορείς να παραχωρήσεις και τους εργαζόμενους».

Με παρόμοια λογικά άλματα ισχυρίστηκε ότι η συνολική παραχώρηση του λιμανιού συμφέρει περισσότερο από την τμηματική με το επιχείρημα ότι οι τμηματικές παραχωρήσεις θα κατέληγαν μόνο στην παραχώρηση των κερδοφόρων χρήσεων, με αποτέλεσμα να παραμείνουν στο Δημόσιο οι ζημιογόνες. 

Ο Κ. Μανιατόπουλος, πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, τόνισε ότι «ο ΟΛΠ δεν μπορεί να μείνει ένα μικρό περιφερειακό λιμάνι προς χάρη μικροσυμφερόντων και ιδεοληψιών».
Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Θ. Δρίτσας υπογράμμισε ότι «δεν υπάρχει φορέας στον Πειραιά και το λιμάνι που να είναι υπέρ του σχεδίου αυτού» και σημείωσε ότι ο φιλικός διακανονισμός με την Cosco συνδέεται στενά με την πρόσκληση ενδιαφέροντος για τον ΟΛΠ, σύμφωνα με δηλώσεις του ίδιου του υπουργού και του ΤΑΙΠΕΔ. 

Ο Θ. Δρίτσας παρατήρησε τη μείωση του χρόνου εκδήλωσης ενδιαφέροντος, την αύξηση των κριτηρίων τεχνικής επάρκειας, αλλά και τις αλλαγές στις εγγυητικές επιστολές ώστε να συμπεριληφθούν κι οι Βερμούδες, έδρα της Cosco Pacific Limited.

Η Ν. Βαλαβάνη αναφέρθηκε εκτενώς στα μικρά οικονομικά οφέλη από την παραχώρηση τμήματος του λιμανιού του Πειραιά στην Cosco σε συνδυασμό με την απώλεια 1.000 θέσεων εργασίας πλήρους απασχόλησης και αντικατάστασή τους από ανειδίκευτους και υπενοικιαζόμενους εργαζόμενους.
Προβληματισμοί για ενδεχόμενο μονοπώλιο από το ΠΑΣΟΚ.

Ο Φ. Σαχινίδης από το ΠΑΣΟΚ διατύπωσε προβληματισμούς για την παραχώρηση του ΟΛΠ πριν τη συγκρότηση Ρυθμιστικής Αρχής για τα λιμάνια και ζήτησε περισσότερες διευκρινήσεις σχετικά με τη δημιουργία προβλημάτων στον ανταγωνισμό και σύγκρουση με το κοινοτικό δίκαιο εφόσον η Cosco είναι ο τελικός πλειοδότης. 
Ο Φ. Σαχινίδης αναρωτήθηκε μάλιστα αν η κυβέρνηση θα κατέφευγε στη λύση της ολικής παραχώρησης αν δεν ενδιαφερόταν η Cosco.

Ο Μ. Βαρβιτσιώτης υποστήριξε ότι η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων δεν έχει στελεχωθεί ακόμα καθώς αναμένει την οριστικοποίηση του ευρωπαϊκού κανονισμού απελευθέρωσης λιμενικών υπηρεσιών, ενώ προσπάθησε να κατευνάσει τα πνεύματα σχολιάζοντας ότι «με βάση τις τοποθετήσεις δεν είδα διαφωνία στα κόμματα που στηρίζουν την κυβέρνηση».

Οι αλλαγές στην πρόσκληση ενδιαφέροντος «φωτογραφίζουν» την Cosco
Τα επίμαχα σημεία που άλλαξαν στην πρόσκληση ενδιαφέροντος μόλις προχθές και τα οποία φαίνεται να «φωτογραφίζουν» την Cosco είναι η συντόμευση των χρόνων των διαδικασιών σε 45 μέρες (από 90) μέχρι την πρόσκληση ενδιαφέροντος και σε 30 μέρες (από 75) για διευκρινιστικά ερωτήματα των ενδιαφερομένων, με πιθανή στόχευση η διαδικασία να λήξει πριν τις ευρωεκλογές.

Επίσης ως υπεύθυνος επικοινωνίας απαλείφθηκε η Τράπεζα Πειραιώς και παρέμεινε μόνο η Morgan Stanley, ενώ αυστηροποιήθηκαν τα κριτήρια τεχνικής επάρκειας για τους ενδιαφερομένους. 
Τέλος, σχετικά με την αναθεώρηση της σύμβασης ΟΛΠ-Δημοσίου, ορίζεται πρόβλεψη για συγκεκριμένες επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά, όρος που μάλλον «κλείνει το μάτι» στην Cosco, που ζητάει συνυπολογισμό των επενδύσεων που έχει ή σχεδιάζει να κάνει.


ΠΗΓΗ. alfavita