ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Τρίτη 15 Οκτωβρίου 2013

 Tη διάλυση της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας καταγγέλλει η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ


ΤΡΙΤΗ 15-10-2013

Η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ, με επιστολή προς τους επίτροπους Ανταγωνισμού, Joaquin Almunia, Βιομηχανίας και Επιχειρηματικότητας, Αntonio Tajani, και Απασχόλησης, Κοινωνικών Υποθέσεων και Κοινωνικής Ένταξης, Laszlo Andor, καταγγέλλει τη διάλυση της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας στην Ελλάδα, που έχει οδυνηρές συνέπειες για τους εργαζόμενους και τις οικογένειές τους, την εγχώρια παραγωγή και την άμυνα της χώρας. 


Αντιπροσωπεία της Ευρωκοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ με εργαζόμενους των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά έχουν ζητήσει συνάντηση με τους παραπάνω επιτρόπους, αρμόδιους για τη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία, στις 29 Οκτώβρη, προκειμένου να εκθέσουν τις προτάσεις και διεκδικήσεις του εργατικού κινήματος.

Στην επιστολή τους, οι ευρωβουλευτές του ΚΚΕ επισημαίνουν τα εξής:

«Η αντιλαϊκή πολιτική των μονοπωλίων, της ΕΕ, της συγκυβέρνησης ΝΔ - ΠΑΣΟΚ και των άλλων κομμάτων του κεφαλαίου, οδηγεί μεθοδευμένα σε δραστική συρρίκνωση της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας, με οδυνηρές συνέπειες για τους εργαζόμενους, την εγχώρια παραγωγή και την άμυνα της χώρας. 

Σε δραματική κατάσταση συνεχίζουν να βρίσκονται οι 1.100 εργαζόμενοι των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, του μεγαλύτερου ναυπηγείου της χώρας. 
Oι εργαζόμενοι έπρεπε από την 1-10-2013 να εργάζονται κανονικά, καθώς έληξε τυπικά το εξοντωτικό μέτρο της εκ περιτροπής εργασίας, με 4 μεροκάματα το μήνα, που τους είχε επιβάλει η ιδιοκτησία των αραβογερμανικών μονοπωλίων "ADM" και "ThyssenKrupp" από τις 18 Απρίλη 2012 (αν και κρίθηκε παράνομο και καταχρηστικό από τα δικαστήρια). 
Ωστόσο, το ναυπηγείο επί 18 μήνες έχει σταματήσει όλες τις παραγωγικές δραστηριότητές του. 
Οι εργαζόμενοι είναι απλήρωτοι όλους αυτούς τους μήνες, με δραματικές συνέπειες για τις οικογένειές τους. Ταυτόχρονα, συνεχίζονται οι δικαστικές διώξεις συγκυβέρνησης και εργοδοσίας, σε βάρος των αγωνιζόμενων εργαζομένων και συνδικαλιστών, γιατί διεκδίκησαν την επαναλειτουργία του ναυπηγείου, την εφαρμογή των Κλαδικών Συμβάσεων Εργασίας για όλους τους εργαζόμενους.

Τα μονοπώλια που έχουν την ιδιοκτησία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, ενώ έχουν προεισπράξει το 75% του προϋπολογισμού, 2,3 δισ. ευρώ, για τη ναυπήγηση 4 υποβρυχίων για το Πολεμικό Ναυτικό, αξιοποιούν την αντεργατική πολιτική ΕΕ και συγκυβέρνησης ΝΔ - ΠΑΣΟΚ, και για την ναυπηγική βιομηχανία, απαιτούν προκλητικά μαζικές απολύσεις εργαζομένων και νέα κρατική χρηματοδότηση, ζεστό χρήμα. 

Tην ίδια στιγμή που οι εργαζόμενοι του κλάδου βρίσκονται σε τραγική κατάσταση, ζουν στη φτώχεια, την ανεργία και την εξαθλίωση, οι εφοπλιστές και τα μονοπώλια θησαυρίζουν. Σε 9,2 δισ. δολάρια ανέρχονται οι νέες παραγγελίες των εφοπλιστών για τη ναυπήγηση νεότευκτων πλοίων στην Ασία και την αγορά πλοίων από "δεύτερο χέρι", μόνο για το 9μηνο του 2013.

Η ιδιωτικοποίηση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, σε συνδυασμό με το ξεπούλημα κομμάτι - κομμάτι του λιμανιού του Πειραιά στην COSCO, γενικότερα των λιμενικών υποδομών, σε όλη την ακτογραμμή από την Ελευσίνα μέχρι τη Ραφήνα, σε μονοπωλιακούς ομίλους, η αλλαγή των χρήσεων γης υπηρετούν το στρατηγικό στόχο της ΕΕ και της συγκυβέρνησης ΝΔ - ΠΑΣΟΚ. 
Οι υποδομές της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας να μετατραπούν σε χώρους αποθήκευσης και μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, στάθμευσης αυτοκινήτων, λιμενοβραχίονες για κρουαζιερόπλοια και μαρίνες, για σκάφη αναψυχής. 

Στις εξελίξεις αυτές έχει βάλει τη σφραγίδα του ο εργοδοτικός, κυβερνητικός συνδικαλισμός, που έκανε ό,τι μπορούσε για να στηρίξει τα μονοπώλια και να εξασφαλίσει την υποταγή των εργαζομένων στις επιδιώξεις των μονοπωλίων της ΕΕ και της κυβέρνησης ΝΔ - ΠΑΣΟΚ.

Τεράστιες ευθύνες έχουν και τα κόμματα του ευρωμονόδρομου, της υποταγής στην ΕΕ, όπως ο ΣΥΡΙΖΑ, γιατί κάτω από την απάτη της στήριξης της "υγιούς επιχειρηματικότητας" και της "ανταγωνιστικότητας" -της κερδοφορίας δηλαδή του κεφαλαίου- αφοπλίζουν τους εργαζόμενους. 

Το ΚΚΕ με συνεχείς παρεμβάσεις του στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, το Εθνικό Κοινοβούλιο και τη γενικότερη πολιτική του δράση έχει αναδείξει το συνολικότερο πρόβλημα της συρρίκνωσης, έως και της διάλυσης της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας στην Ελλάδα, που αποτελεί διαχρονική πολιτική επιλογή και σχέδιο της ΕΕ και όλων των αστικών κυβερνήσεων. 
Στηρίζει με συνέπεια τους αγώνες και τις δίκαιες διεκδικήσεις των εργαζομένων στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και στα άλλα ναυπηγεία της χώρας για δουλειά με πλήρη δικαιώματα, την πάλη του ταξικού εργατικού κινήματος ενάντια στη βάρβαρη επίθεση των μονοπωλιακών ομίλων.

Η Ελλάδα έχει όλες τις προϋποθέσεις, αλλά και την ανάγκη για την ανάπτυξη ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας. Έχει ειδικευμένους και έμπειρους τεχνίτες, σημαντικές υποδομές, που -παρά τη χρόνια απαξίωσή τους- μπορούν να εκσυγχρονιστούν. 
Την ίδια στιγμή, η χώρα έχει αυξημένες ανάγκες για σύγχρονες, τακτικές, φτηνές και ασφαλείς μεταφορές, θαλάσσιες, χερσαίες και αεροπορικές, καθώς και ανάγκη για τη διατήρηση πολεμικού στόλου για την προστασία των κυριαρχικών δικαιωμάτων της. Το ΚΚΕ παλεύει για Ενιαίο Δημόσιο Φορέα Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας, ενταγμένο στον κεντρικό - πανεθνικό σχεδιασμό. 
Η αξιοποίηση και ανάπτυξη της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Περάματος, των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και των άλλων ναυπηγείων, της Ελευσίνας, της Σύρου, της Χαλκίδας, σε συνδυασμό με την ουσιαστική ολόπλευρη αναβάθμιση του ρόλου του εργατικού δυναμικού στην παραγωγή και στον εργατικό - κοινωνικό έλεγχο των ναυπηγείων αποτελούν τις βασικές προτεραιότητες γι' αυτόν τον τομέα. 

Αυτή η προοπτική, προς όφελος των εργαζομένων, προϋποθέτει έναν άλλο δρόμο ανάπτυξης, που θα έχει κριτήριο την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών και την ανάπτυξη σε όφελος των λαϊκών συμφερόντων. 
Αυτός ο δρόμος ανάπτυξης προϋποθέτει την ενίσχυση της Λαϊκής Συμμαχίας, της αντιμονοπωλιακής, αντικαπιταλιστικής κατεύθυνσης της πάλης για την Εργατική Λαϊκή Εξουσία, τη Λαϊκή Οικονομία, όπου τα πλοία, τα λιμάνια και οι ναυτιλιακές υποδομές στο σύνολό τους θα αποτελούν λαϊκή περιουσία, θα αναπτύσσονται κάτω από κεντρικό πανεθνικό, επιστημονικό σχεδιασμό και εργατικό έλεγχο για τη λαϊκή ευημερία. 

Ερωτάται η Επιτροπή πώς τοποθετείται στις προτάσεις του εργατικού κινήματος: α) για την άμεση επαναλειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, με όλες τις παραγωγικές του δραστηριότητες, για τη ναυπήγηση, επισκευή, μετασκευή εμπορικών και πολεμικών πλοίων, καθώς και την κατασκευή τροχαίου υλικού;

β) Να μη γίνουν απολύσεις εργαζομένων, να εξοφληθούν άμεσα οι δεδουλευμένοι μισθοί τους και να εφαρμοστούν οι Κλαδικές Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας για όλους τους εργαζόμενους;».



ΠΗΓΗ.  902

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου