ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Παρασκευή 11 Οκτωβρίου 2013

ΟΣΕ - Μπαίνουν ιδιώτες στο δίκτυο του ΟΣΕ, σε 3 ΣΔΙΤ «σπάνε» οι διαγωνισμοί


ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 11-10-2013

Στην ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων κατά το αγγλικό μοντέλο προχωρά η κυβέρνηση που προγραμματίζει να παραχωρήσει σε ιδιώτες τη φύλαξη και τη συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου – υποδομής, σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας «ΤΑ ΝΕΑ».

Με τους διαγωνισμούς για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (επιβατικές - εμπορευματικές,μεταφορές) και της Rosco (συντήρηση τροχαίου σιδηροδρομικού υλικού) να οδεύουν ήδη προς τη δεύτερη φάση τους, η κυβέρνηση ετοιμάζει άλλους τρεις διαγωνισμούς που θα αφορούν Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).


Μέσω των τριών ΣΔΙΤ θα δρομολογηθεί η είσοδος ιδιωτών στη συντήρηση ισάριθμων τμημάτων του σιδηροδρομικού δικτύου του ΟΣΕ στην Πελοπόννησο, την Κεντρική και τη Βόρεια Ελλάδα.

Συγκεκριμένα ετοιμάζονται τρεις διαγωνισμοί, οι οποίοι θα ανακοινωθούν τον ερχόμενο μήνα και θα αφορούν τα τμήματα:

1) Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος - Κιάτο

2) Πειραιάς - Πλατύ Ημαθίας

3) Πλατύ Ημαθίας - Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο.

Ο ΟΣΕ θα εξακολουθήσει να είναι ιδιοκτήτης του σιδηροδρομικού δικτύου, ενώ οι ιδιώτες ανάδοχοι, που θα είναι κατασκευαστικές εταιρείες, θα αναλάβουν για διάστημα 7 χρόνων τη συντήρηση και επισκευή του.

Ο συνολικός προϋπολογισμός και των τριών ΣΔΙΤ, έως το 2020, αναμένεται να ανέλθει στο ποσό των 350 εκατ. ευρώ (50 εκατ. ευρω κατ' έτος). Η φύλαξη του σιδηροδρομικού δικτύου θα αποτελέσει ξεχωριστό αντικείμενο διαγωνισμού και αναμένεται να προσληφθούν 200-250 φύλακες.

Με την είσοδο των ιδιωτών στη συντήρηση και τη φύλαξη του σιδηροδρομικού δικτύου, ο ΟΣΕ θα έχει κυρίως ρυθμιστικά καθήκοντα, γεγονός που αναμένεται να επιδράσει και στον αριθμό των εργαζομένων του.

Εκτιμάται ότι σταδιακά υπάρχει κίνδυνος να βρεθούν στον «αέρα» 650-800 εργαζόμενοι του ΟΣΕ (από το σύνολο των 1.550) που σήμερα απασχολούνται. 
Αν ισχύσει κάτι τέτοιο, ουσιαστικά στον ΟΣΕ θα παραμείνουν μόνον οι σταθμάρχες, οι κλειδούχοι και γενικά το προσωπικό που απασχολείται στην κυκλοφορία των τρένων. Πάντως, η διοίκηση του Οργανισμού υποστηρίζει ότι δεν υπάρχει κίνδυνος για τις θέσεις εργασίας.

ΠΗΓΗ. metaforespress

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου