ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου 2013

Mέχρι το Μάρτιο η ολοκλήρωση αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ;


ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ  13-9-2013

Ταχεία εξέλιξη στον διαγωνισμό αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προέβλεψε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, ο οποίος εκτίμησε ότι το θέμα πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα τελειώσει μέσα στο πρώτο τρίμηνο του επόμενου έτους.
 
Ο κ. Θ. Ζηλιασκόπουλος από τη Θεσσαλονίκη σημείωσε ότι για τον ίδιο εκείνο που έχει μεγαλύτερη αξία δεν είναι το τίμημα, αλλά το σχέδιο ανάπτυξης της εταιρείας που θα κομίσει ο επενδυτής και το οποίο θα μπορούσε να οδηγήσει, πολύ γρήγορα, σε μεγάλη αύξηση του αριθμού των εργαζομένων στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία για φέτος εκτιμάται ότι θα κλείσει με κέρδη 1-2 εκατ. ευρώ.
 
"Αν το επενδυτικό σχέδιο αναπτυχθεί στη σωστή κατεύθυνση, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης των εμπορευματικών μεταφορών προς τα Βαλκάνια, την Αυστρία και τη Γερμανία, με εκμετάλλευση του δικαιώματος έλξης που διαθέτει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ως ευρωπαϊκή εταιρεία, αυτή θα μπορούσε να εξελιχθεί δυναμικά και να έχει ως αποτέλεσμα να απασχολεί την επόμενη τετραετία 3.000-4.000 εργαζομένους, έναντι περίπου 700-800 σήμερα".
 
Πάντως, η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν μένει με τα χέρια σταυρωμένα αναμένοντας τον επενδυτή, αλλά δραστηριοποιείται στην κατεύθυνση της αύξησης του έργου της. Στο πλαίσιο αυτό εξελίσσονται ήδη συνομιλίες προκειμένου να αναλάβει τη μεταφορά σωλήνων που θα χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή του αγωγού ΤΑΡ.
 
Τρένα για τουρίστες
 
Παράλληλα, η εταιρεία σχεδιάζει να εκμεταλλευτεί το αυξημένο τουριστικό ρεύμα που καταγράφεται από τα Βαλκάνια και την Τουρκία με προορισμό τη χώρα μας. Στο πλαίσιο αυτό, στα μέσα του 2014, σκοπεύει να ξεκινήσει τη δρομολόγηση τρένων με τα οποία η Θεσσαλονίκη θα συνδέεται καθημερινά με τα Σκόπια, τη Σερβία, τη Βουλγαρία και την Τουρκία.
 
Όπως τόνισε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Θ. Ζηλιασκόπουλος, στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου χθες στη Θεσσαλονίκη, «το καλοκαίρι του 2014 θέλουμε να έχουμε τη δυνατότητα να μεταφέρουμε Βούλγαρους, Σέρβους και Σκοπιανούς τουρίστες στις παραλίες».
 
Σύμφωνα με τον ίδιο, η επέκταση δρομολογίων προς τα Σκόπια παρουσιάζει τις μικρότερες δυσκολίες και θα μπορούσε να γίνει σύντομα. Στην περίπτωση της Βουλγαρίας, η εκεί σιδηροδρομική εταιρεία αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα, τα οποία μπορεί να φέρουν καθυστερήσεις, ενώ για την Τουρκία βρίσκονται σε εξέλιξη έργα στο δίκτυο, τα οποία όμως αναμένεται να ολοκληρωθούν τους επόμενους μήνες.
 
Στο πλαίσιο του εγχειρήματος που σχεδιάζει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, εξετάζει και τη δημιουργία ολοκληρωμένων τουριστικών πακέτων.
 
Επιβράβευση για τους τακτικούς επιβάτες
 
Επίσης, η εταιρεία σχεδιάζει πρόγραμμα επιβράβευσης των τακτικών πελατών της, το οποίο θα θέσει σε πλήρη εφαρμογή τον επόμενο μήνα, ενώ επεκτείνει και την εμβέλεια της υπηρεσίας των Τραινοταξί σε άλλες πέντε πόλεις (Λάρισα, Βόλο, Κατερίνη, Έδεσσα, Ξάνθη). Σύμφωνα με τον κ. Ζηλιασκόπουλο, στόχος των κινήτρων είναι να επιβραβευτούν οι τακτικοί επιβάτες, οι οποίοι θα έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν προνομιακή πρόσβαση στα εισιτήρια των 9 ευρώ στο δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη.
 
Στην εν λόγω γραμμή η ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατέχει περίπου το 30% της κίνησης εσωτερικού με όλα τα μέσα, ωστόσο γεγονός είναι ότι η κίνηση καταγράφει γενική μείωση, η οποία αποδίδεται στην οικονομική κρίση. Σε μια προσπάθεια να κάνει το τρένο περισσότερο ελκυστικό, η εταιρεία θα εξετάσει και το ενδεχόμενο να προσφέρει στους συρμούς της πρόγραμμα ψυχαγωγίας, που θα δίνει στους επιβάτες τη δυνατότητα να βλέπουν ταινίες κατά την διάρκεια του ταξιδιού. Η εφαρμογή πρόκειται να δοκιμαστεί αρχικά, και εφόσον προκύψει ενδιαφέρον τότε η χρήση της θα επεκταθεί.
 
Να σημειωθεί ότι ήδη η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προσφέρει πλέον δωρεάν γεύμα στους επιβάτες της πρώτης θέσης στο δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη. Μάλιστα, στην προσφορά αυτή αποδίδεται η αύξηση της πληρότητας στην α' θέση στο 90% έναντι μόλις 40%.
 
Επέκταση του προαστιακού δικτύου στη Θεσσαλονίκη
 
Πάντως, η εταιρεία, παράλληλα με τη συνεργασία του Δήμου της Θεσσαλονίκης, σχεδιάζει επέκταση και του προαστιακού της πόλης προκειμένου αυτός να φτάσει μέχρι το λιμάνι της και τις δυτικές συνοικίες.
 
Η επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου (που σήμερα εξυπηρετεί το Κιλκίς και την Έδεσσα) μέχρι το λιμάνι θα γίνει προσπάθεια να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2014 - 2020, σύμφωνα με τον δήμαρχο Γ. Μπουτάρη. Παρότι ακόμη δεν έχουν γίνει μελέτες, ούτε έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση, αυτό που εξετάζεται είναι να υπάρχουν στάσεις σε Σίνδο, Ελευθέριο Κορδελιό, Αμπελοκήπους - Μενεμένη, Δικαστήρια, Λιμάνι.
 

ΠΗΓΗ. ask-proastiakos

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου