ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου 2013

Σιδηρόδρομος: 7 μεγάλες κινήσεις για να ολοκληρωθεί ο βασικός άξονας ΠΑΘΕΠ


ΔΕΥΤΕΡΑ 16-9-2013

Σε φάση μεγάλης ωρίμανσης τα έργα του Σιδηρόδρομου

Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι-Προμαχώνας, ο γνωστός ΠΑΘΕΠ είναι σε φάση που μπορεί κάποιος να πει ότι φτάνει στην ολοκλήρωση του μέχρι το 2016.
 

ΠΑΤΡΑ-ΑΘΗΝΑ
Στο τμήμα Πάτρα- Αθήνα είναι ολοκληρωμένο το τμήμα Αθήνα-Κιάτο. Από το Κιάτο μέχρι την Πάτρα γίνονται έργα «σπασμένα» σε πολλές εργολαβίες ενώ υπάρχουν πέντε εκκρεμότητες:
1. Τα έργα που έχουν σταματήσει σε τμήματα του Κιάτο-Ροδοδάφνη από τις διαλυμένες εργολαβίες. Εδώ αναμένουμε την εργολαβία σκούπα που ίσως να βγει στον αέρα στις αρχές του 2014. Υπενθυμίζουμε ότι σε εξέλιξη είναι η εργολαβία Διακοπτό-Ροδοδάφνη που θα ολοκληρωθεί το 2015 και περιλαμβάνει και όλους του σταθμούς από το Κιάτο μέχρι την Ροδοδάφνη.

2. Να ολοκληρωθούν τα έργα στο τμήμα Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος (το 2016) και να βγει στον αέρα ο διαγωνισμός για την ηλεκτροκίνηση από το Κιάτο μέχρι τον Ψαθόπυργο πράγμα που αναμένεται να γίνει το 2014 και να ολοκληρωθεί μετά το 2017.

3. Το τμήμα  Ψαθόπυργος-Ρίο με μήκος 6 χλμ. Έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 80 εκατ. Ευρώ και περιμένουμε την δημοπράτηση του.

4. Το προβληματικό τμήμα Ρίο-Πάτρα μήκους 10χλμ το οποίο έχει μπλοκάρει λόγω του τεράστιου προϋπολογισμού του. Με απόφαση από το 2007 θα υπάρχει ένα υπόγειο τμήμα 5χλμ το οποίο ανεβάζει το κόστος (υπολογίζεται πάνω από μισό δις ευρώ). Εδώ δεν έχουμε καμία εξέλιξη.

5. Η ηλεκτροκίνηση στο τμήμα από τον Ψαθόπυργο μέχρι το Ρίο ή την Πάτρα. Το έργο είναι απαραίτητο για να λειτουργήσει το ηλεκτροκίνητο τρένο. Η δημοπράτηση του δεν είναι ακόμα αποφασισμένη αλλά αναμένεται τους επόμενους μήνες.

ΑΘΗΝΑ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Πρόκειται για την «καρδιά» του σιδηροδρομικού μας δικτύου. Τα έργα υποδομής είναι σχεδόν ολοκληρωμένο σε όλο το τμήμα. Παραφωνία παραμένει το τμήμα Τιθορέα-Δομοκός που έχει ξεκινήσει να κατασκευάζεται κατά τμήματα από το 1997.

Το τμήμα αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2016 και έχουμε δύο εκκρεμότητες:

6. Το μεγάλο έργο-σκούπα Τιθορέα-Δομοκός που θα ολοκληρώσει ότι «άφησαν»  οι προηγούμενες εργολαβίες και θα γίνει και εγκατάσταση της ηλεκτροκίνησης. Πρόκειται για έργο-μαμούθ κόστους 415εκ.ευρώ και περιμένουμε την υπογραφή της σύμβασς.

7. Το έργο επανεγκατάστασης της ηλεκτροκίνησης από το Μενίδι μέχρι την Τιθορέα που σε μεγάλο μέρος έχει κλαπεί και πουληθεί. Το έργο κόστους 21εκ.ευρώ είναι σε φάση συμβασιοποίησης και θα είναι έτοιμο εντός του 2014.

Tα έργα στον Σιδηρόδρομο έχουν φτάσει –έστω και κάτω από αυτές τις συνθήκες- σε μία μεγάλη ωριμότητα. 

ΠΗΓΗ. ypodomes

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου