Τετάρτη, 26 Ιουνίου 2013

Ολοκληρώνονται τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα μέχρι το 2020


ΤΕΤΑΡΤΗ  26-6-2013

Σε σειρά μπήκαν επιτέλους τα σιδηροδρομικά έργα της χώρας. Μετά την υπογραφή ανάταξης της ηλεκτροκίνησης από την Αθήνα μέχρι την Τιθορέα, για υπογραφή πάνε τα έργα για την β` φάση ανάπτυξης του Θριάσιου Πεδίου καθώς και το μεγάλο έργο Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος.

Το πολύ μέχρι τον Σεπτέμβριο θα έχει υπογραφεί το έργο ολοκλήρωσης του άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη (Τιθορέα-Δομοκός) που θα τελειώσει το 2016 βάζοντας και πάλι τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο στο Ευρωπαϊκό γίγνεσθαι.

Τέλος σε διαδικασία υπογραφής σύμβασης εισέρχεται και το έργο σύνδεσης του λιμένα Αλεξανδρούπολης με το δίκτυο της χώρας, έργο στρατηγικής σημασίας καθώς η Αλεξανδρούπολη είναι η πύλη εισόδου-εξόδου προς την Μαύρη Θάλασσα.

ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ ΕΡΓΑ
Για το επόμενο ΕΣΠΑ τα έργα εκσυγχρονισμού είναι πλέον λίγα:

Έργο-σκούπα Κιάτο-Διακοπτό. Το πρώτο έργο που περιμένουμε και μάλιστα όχι από το επόμενο ΕΣΠΑ αλλά από το παρόν. Έργο σημαντικής αξίας καθώς σε αυτό το τμήμα υπάρχουν εργασίες που έχουν μείνει ως υπόλοιπό από παλαιότερες εργολαβίες. Αναμένεται έτοιμο το 2016.

Ψαθόπυργος-Ρίο-Πάτρα. Πρόκειται για το τελευταίο τμήμα του σιδηροδρομικού ΠΑΘΕΠ της χώρας. Ήδη το τμήμα Ψαθόπυργος-Ρίο είναι πιο προχωρημένο ενώ αναμένεται λύση και για το τμήμα Ρίο-Πάτρα. Η υλοποίηση του πάει για τα τέλη της δεκαετίας

Ηλεκτροκίνηση Κιάτο-Πάτρα. Είναι το έργο που θα ολοκληρώσει τον εκσυγχρονισμό του Σιδηρόδρομου στην Βόρεια Πελοπόννησο. Απαραίτητη προϋπόθεση να έχουν ολοκληρωθεί τα δύο παραπάνω έργα. Και αυτό το έργο πάει για τα τέλη της δεκαετίας.

Ηλεκτροκίνηση Θεσσαλικού Σιδηροδρόμου. Τα έργα στον άξονα Λάρισα-Βόλος αναμένεται να ολοκληρωθούν σε αυτό το ΕΣΠΑ ενώ για το υπόλοιπο τμήμα ελπίζουμε σε χρηματοδότηση από το νέο ΕΣΠΑ. Ερωτηματικό αποτελεί η ωριμότητα των μελετών.

Σύνδεση λιμένων Θεσσαλονίκης και Καβάλας με το δίκτυο. Όπως απέδειξε το παράδειγμα του Πειραιά, τρένο δεν είναι ισούται μόνο με επιβατικές μεταφορές. Οι εμπορευματικές μεταφορές είναι το δυνατό χαρτί του Ελληνικού Σιδηρόδρομου και τα δύο αυτά λιμάνια διεκδικούν την είσοδο τους στο δίκτυο σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών.


ΠΗΓΗ.   ΥΠΟΔΟΜΕΣ