Δευτέρα, 18 Φεβρουαρίου 2013

5 ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΕΣ ΣΤΑ ΒΑΓΟΝΙΑ ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΟΣΕ

 ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ :http://www.ethnos.gr
LG, DELL, SONY, HYUNDAI ΚΑΙ LENOVO ΕΤΟΙΜΕΣ ΝΑ ΥΠΟΓΡΑΨΟΥΝ ΣΥΜΦΩΝΙΕΣ-ΜΑΜΟΥΘ

5 πολυεθνικές ανεβαίνουν στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Η συμφωνία για διακίνηση 20.000 εμπορευματοκιβωτίων σε ετήσια βάση, της HP στην Ευρώπη μέσω της Ελλάδας, αποτελεί πρόδρομο της συνεργα­σίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τις 5 πολυεθνικές. Σε έναν από τους πλέον σημαντικούς κρίκους της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας τείνει να εξελιχθεί ο μέχρι πρότινος απαξιωμένος περιφερειακός σιδηροδρομικός οργανισμός στην Ευρώπη, που ακούει στο όνομα ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Η συμφωνία για διακίνηση 20.000 εμπορευματοκιβωτίων σε ετήσια βάση, της HP στην Ευρώπη μέσω της Ελλάδας, αποτελεί πρόδρομο της συνεργα­σίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τις 5 πολυεθνικές.
Η συμφωνία του ελληνικού σιδηροδρόμου με την Cosco και την αμερικανική Hewlett Packard, που δικαίως θεωρήθηκε μία από τις πιο σημαντικές συμφωνίες συνεργασίας στον παγκόσμιο χάρτη της μεταφοράς εμπορευμάτων, όχι μόνο αυξάνει την προστιθέμενη αξία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ λόγω της καίριας γεωπολιτικής θέσης της Ελλάδας, αλλά ανοίγει τον δρόμο για ανάλογες εμπορικές συμφωνίες με πολυεθνικές εταιρείες που κατασκευάζουν προϊόντα στην Ασία και τα μεταφέρουν στην Ευρώπη.
Σύμφωνα με έγκυρες πηγές, πέντε πολυεθνικοί κολοσσοί, η LG, η Dell, η Sony, η Hyundai και η Lenovo, έχουν ήδη κάνει διερευνητικές επαφές με την ελληνική πλευρά και ετοιμάζονται να ακολουθήσουν το παράδειγμα της HP, καθώς σκέφτονται σοβαρά να εγκαταστήσουν την εφοδιαστική και μεταφορική τους δραστηριότητα στο λιμάνι του Πειραιά με «όχημα» την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Aφετηρία η Hewlett Packard στο εξπρές της ανάπτυξης
5 πολυεθνικές ανεβαίνουν στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ Αυτό που έλκει όλες τις πολυεθνικές να επιλέξουν το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά για τη διακίνηση των προϊόντων τους προς την Ευρώπη και τις χώρες της Μαύρης Θάλασσας είναι η συντόμευση του χρόνου παράδοσης των προϊόντων, που μεταφράζεται σε εξοικονόμηση κόστους μεταφοράς. Συγκεκριμένα, από Σανγκάη για Πράγα μέσω των βόρειων λιμανιών της Ευρώπης (Ρότερνταμ, Αμβούργο, Αμβέρσα) ο χρόνος μεταφοράς είναι 45 ημέρες. Μέσω του Πειραιά, όμως, ο χρόνος μειώνεται σε 35 μέρες.
Το γεγονός ότι τα εμπορεύματα από το νέο παγκόσμιο κέντρο παραγωγής προϊόντων, την Ασία, μπορούν να φτάνουν μέχρι και 10 ημέρες νωρίτερα στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη μέσω του Πειραιά, έχει προκαλέσει παγκόσμιο συναγερμό στις εμπορευματικές μεταφορές, με τις πολυεθνικές να θέλουν να εκμεταλλευτούν τα πλεονεκτήματα που προσφέρει το ελληνικό λιμάνι.
Αυτό που στην παρούσα φάση αναμένουν είναι η έναρξη υλοποίησης της συμφωνίας του ελληνικού σιδηροδρόμου με την αμερικανική εταιρεία Hewlett Packard, προκειμένου να διαπιστώσουν στην πράξη τα οικονομικά οφέλη μιας τέτοιας εμπορικής συνεργασίας.
Παίρνουν σειρά
Εφόσον η συμφωνία με τη HP στεφθεί με επιτυχία, τότε παίρνουν σειρά προτεραιότητας για συμφωνία και οι πέντε πολυεθνικές εταιρείες που έχουν γραμμή παραγωγής στην Ασία.

Η συμφωνία του ελληνικού σιδηροδρόμου με την Cosco και τη HP μπαίνει ήδη σε ράγες... υλοποίησης, και στην κυβέρνηση ετοιμάζονται περί τα τέλη Φεβρουαρίου για τα εγκαίνια της σιδηροδρομικής σύνδεσης του βασικού σιδηροδρομικού άξονα της χώρας Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι-Προμαχώνας (ΠΑΘΕΠ) με το λιμάνι του Ικονίου.
Η γραμμή θα χρησιμοποιείται μόνο από εμπορευματικά τρένα και θα συνδέει το λιμάνι στο Ικόνιο με το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο στο συγκρότημα Θριασίου Πεδίου. Η ολοκλήρωση του έργου ανοίγει τον δρόμο για την έναρξη των εμπορικών δρομολογίων απευθείας από το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας προς την Ευρώπη.
Παράλληλα, έχουν ολοκληρωθεί όλες οι απαραίτητες διευκρινίσεις σε σχέση με το φορολογικό καθεστώς που θα ισχύσει για τα φορτία που θα μπαίνουν στη χώρα, ενώ η διοίκηση του ελληνικού σιδηροδρόμου σε συνεργασία με στελέχη του υπουργείου Υποδομών έχουν προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για τη λήψη αδειοδότησης χρήσης των σιδηροδρομικών δικτύων των βαλκανικών χωρών. Οι σχετικές αιτήσεις για χρήση της σιδηροδρομικής υποδομής έχουν κατατεθεί στις περισσότερες χώρες των Βαλκανίων (Σκόπια, Βουλγαρία, Σερβία, Ρουμανία, Κροατία, Σλοβενία, Αυστρία, Σλοβακία Τσεχία κ.ά.), ώστε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να μπορεί να κάνει ανά πάσα στιγμή χρήση του μεγαλύτερου μέρους του ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού δικτύου.
Από το λιμάνι
Η συμφωνία προβλέπει τη διακίνηση 20.000 εμπορευματοκιβωτίων σε ετήσια βάση που θα περιέχουν υπολογιστές, laptops και εκτυπωτές, τα οποία κατασκευάζονται στην Ασία. Μέσω της Cosco τα προϊόντα θα φθάνουν στο ελληνικό λιμάνι και, όπως αναφέρεται στη συμφωνία, κάθε μέρα θα αναχωρούν τουλάχιστον δύο τρένα από τον Πειραιά προς τις χώρες της Ευρώπης μεταφέροντας τα προϊόντα της Hewlett Packard.

Κερδίζει έδαφος έναντι των λιμανιών της Βόρειας Ευρώπης Η ανάπτυξη της Ασίας ανέδειξε τον Πειραιά
Η μετατόπιση του παγκόσμιου κέντρου παραγωγής από την Αμερική στην Ασία έφερε το λιμάνι του Πειραιά σε πλεονεκτική θέση έναντι των βορείων λιμανιών της Ευρώπης.
Με τα λιμάνια του Ρότερνταμ, του Αμβούργου και της Αμβέρσας να είναι εκείνα που βρίσκονταν πιο κοντά στην ανατολική ακτή της Αμερικής, εκ των πραγμάτων έγιναν οι παραδοσιακές πύλες εισόδου των προϊόντων στην Ευρώπη. Ομως από τα μέσα της δεκαετίας του '90 άρχισε να μετατοπίζεται το κέντρο παραγωγής, με τις πολυεθνικές η μία μετά την άλλη να μεταφέρουν τις γραμμές παραγωγής τους σε χώρες της Ασίας.
Ετσι συμβαίνει το παράδοξο, όπως μετέφερε στέλεχος πολυεθνικής εταιρείας που δραστηριοποιείται στον τομέα των υπολογιστικών συστημάτων, να φεύγει από την Ασία φορτίο με εμπορεύματα που έχει παραγγελθεί από την Αίγυπτο, το πλοίο να περνάει δίπλα από την Αλεξάνδρεια, που είναι και ο τελικός προορισμός του φορτίου, διασχίζοντας τη διώρυγα του Σουέζ, να περνά το Γιβραλτάρ με προορισμό το λιμάνι του Αμβούργου και από εκεί αεροπορικώς να μεταφέρονται στην Αίγυπτο.
Ετσι, το μεγαλύτερο λιμάνι της Ελλάδας είναι αυτό που αποτελεί πλέον την πιο σύντομη πύλη εισόδου των προϊόντων που μεταφέρονται από την Ασία προς την Ευρώπη, τη Βόρεια Αφρική και τη Μέση Ανατολή.
Φλερτ με Cosco Oι Γερμανοί θέλουν κομμάτι από την «πίτα»
Το μέγεθος της συμφωνίας του ελληνικού σιδηροδρόμου με τον αμερικανικό κολοσσό Hewlett Packard, που έχει βάση στην Τσεχία, δεδομένου ότι δημιουργεί μια νέα εμπορευματική οδό στην Ευρώπη, μόνο αδιάφορους δεν αφήνει τους γερμανικούς σιδηρόδρομους Deutsche Bahn (DB).
Οι Γερμανοί της DB μπορεί να μη νιώθουν ότι απειλούνται, όντας οι απόλυτοι κυρίαρχοι στην Ευρώπη, ωστόσο φαίνεται πως καραδοκούν, επιθυμώντας να επεκταθούν και στον ελλαδικό χώρο. Αλλωστε η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα που λείπει από το ευρωπαϊκό... παζλ του σιδηροδρομικού δικτύου.
Η DB Schenker, ο «βραχίονας» των γερμανικών σιδηροδρόμων, ελέγχει εμπορευματικά κέντρα και υποδομές αποθήκευσης και διακίνησης εμπορευμάτων σε 2.000 σημεία σε όλο τον κόσμο. Μέσω της DB Schenker οι γερμανικοί σιδηρόδρομοι κυριαρχούν σήμερα σε όλη την Ευρώπη, χρησιμοποιώντας ως «καρδιά» του δικτύου τους ένα υπερσύγχρονο εμπορευματικό κέντρο στο Μανχάιμ της Γερμανίας.
Στη Νοτιοανατολική Ευρώπη διαθέτουν σταθμούς σε Κροατία, Σλοβενία, Σερβία-Μαυροβούνιο, Ουγγαρία, Ρουμανία και Βουλγαρία.
Σύμφωνα με πληροφορίες, μάλιστα, οι γερμανικοί σιδηρόδρομοι, το δίκτυο των οποίων φτάνει μέχρι και τη Βουλγαρία, φέρονται να έχουν έρθει σε επαφή με την κινεζική Cosco, προκειμένου να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους για μελλοντικές συνεργασίες, και πως είναι διατεθειμένοι να αναλάβουν κομμάτι του μεταφορικού έργου που δημιουργείται από τον Πειραιά προς την Ευρώπη.

ΚΩΣΤΑΣ ΝΑΝΟΣ