Δευτέρα, 17 Δεκεμβρίου 2012

Η ΤΑΧΕΙΑ ΑΠΟΚΡΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΡΑΙΝΟΣΕ -ΕΕΣΣΤΥ TO ΣΤΟΙΧΗΜΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ


Τις επόμενες μέρες θα οριστεί σύμβουλος αποκρατικοποίησης για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τη ΕΕΣΣΤΥ (Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού), ενώ, στη συνέχεια, τα περιουσιακά στοιχεία των δύο εταιρειών θα μεταβιβαστούν στο ΤΑΙΠΕΔ, που θα αναλάβει και την διενέργεια των διαγωνισμών αποκρατικοποίησης.  Η εταιρεία συντήρησης τροχαίου υλικού φαίνεται ότι βρίσκεται στο στόχαστρο μεγάλων διεθνών εταιρειών καθώς ενδιαφέρον φέρονται να εκδηλώνουν οι εταιρείες Alstom, Bombardier και Siemens ( εταιρίες που τόσα χρόνια προσέφεραν με το αζημίωτο φυσικά τις υπηρεσίες τους στον ΟΣΕ), οι οποίες μάλλον εκτιμούν ότι η εταιρεία έχει σημαντικές δυνατότητες ανάπτυξης στο μέλλον .
Η Γενική Διεύθυνση Συντήρησης Τροχαίου Υλικού του ΟΣΕ έχει σήμερα τζίρο που υπολογίζεται περί τα 25 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο, ενώ  μοναδικός πελάτης που έχει είναι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Ωστόσο, σημαντικό πλεονέκτημα της θεωρείται η τεχνογνωσία που έχει στην επισκευή τρένων αναλαμβάνοντας και την βαριά συντήρηση συρμών. Μάλιστα θεωρείται βέβαιο ότι τα επόμενα χρόνια η εταιρεία θα διεκδικήσει την βαριά συντήρηση μεγάλου αριθμού βαγονιών της ΣΤΑΣΥ, όντας ουσιαστικά η μόνη εταιρεία που μπορεί να κάνει κάτι τέτοιο στην Ελλάδα χωρίς να χρειαστεί μετακίνησή τους στο εξωτερικό.
Τον κλάδο συντήρησης του τροχαίου υλικού του ΟΣΕ, βολιδοσκόπησαν και εκπρόσωποι των ρωσικών σιδηροδρόμων ( βρέθηκαν πρόσφατα στη χώρα μας) , σημειώνεται δε οτι πρόσφατα ο Vladimir Yakunin, πρόεδρος των ρωσικών Σιδηροδρόμων (RZD), εξελέγη ομόφωνα ως πρόεδρος της Διεθνούς Ένωσης Σιδηροδρόμων (UIC) )  . Ωστόσο το ρωσικό ενδιαφέρον φαίνεται να στρέφεται περισσότερο προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ  αναμένεται να κλείσει τη χρονιά με οριακή κερδοφορία, το 2013 προσβλέπει σε εκτόξευση των κερδών της καθώς η δραστηριότητά της στο κομμάτι των εμπορευματικών μεταφορών θα είναι πολλαπλάσια. Ας μην ξεχνάμε, εξάλλου, ότι μέσα στην επόμενη χρονιά θα υπάρξουν και τα πρώτα αποτελέσματα της συμφωνίας με την Cosco και την HP.
Το ανθρώπινο δυναμικό της νέας εταιρείας
ΕΕΣΣΤΥ είναι περί τα 605 άτομα που σήμερα εργάζονται στην διεύθυνση συντήρησης τροχαίου υλικού. Η εταιρεία θα έχει τρεις μονάδες σε Αθήνα, Λάρισα και Ειδομένη.
Πάντως, η απόσχιση της εταιρείας από τον όμιλο ΟΣΕ προκαλεί έντονες αντιδράσεις στους εργαζόμενους που έχουν εξαγγείλει απεργιακές κινητοποιήσεις για Τετάρτη και Πέμπτη. Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ) υποστηρίζει ότι δεν υπάρχει καμία μελέτη βιωσιμότητας για την εταιρεία, ενώ τονίζει ότι η απόσχιση του κλάδου συντήρησης θα έχει ως αποτέλεσμα την διάσπαση και, εν τέλει, τη διάλυση του σιδηροδρόμου. Οι σιδηροδρομικοί βεβαίως αντιδρούν και στην εφαρμογή του ενιαίου μισθολογίου που θα οδηγήσει σε νέο περιορισμό των αποδοχών τους.