Τρίτη, 18 Δεκεμβρίου 2012

Θ. Λεβέντης, πρόεδρος ΠΟΣ: «Σταματήστε τον τεμαχισμό του σιδηροδρόμου»



Την ακύρωση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου που προβλέπει την απόσχιση του κλάδου συντήρησης βαγονιών, ζητεί η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών.
Παραθέτοντας συνέντευξη τύπου, η ΠΟΣ εξέφρασε την αντίθεσή της στον «τεμαχισμό» του σιδηροδρόμου και γενικότερα της «αποελληνοποίησης» των υποδομών της χώρας.
Του Φώτη Φωτεινού
Ο πρόεδρος της ομοσπονδίας, Θανάσης Λεβέντης ανέφερε ότι η απόφαση για την απόσχιση της συντήρησης του τροχαίου υλικού (Rosco) ελήφθη χωρίς την ανάλογη τεκμηρίωση, θέτοντας το υπουργείο Μεταφορών προ των ευθυνών του.     
«Αν προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση της Rosco, θα αναζητηθούν έως και ποινικές ευθύνες. Για ποιο λόγο προχωρεί η απόσχιση και ιδιωτικοποίηση της; Ποιον εξυπηρετεί, όταν ήδη οι υπηρεσίες που προσφέρει στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι υποτιμολογημένες;
Αν ιδιωτικοποιηθεί η συντήρηση βαγονιών, ποιος θα εγγυηθεί την ασφάλεια των δρομολογίων; Μήπως αυξηθούν και τα εισιτήρια, καθώς η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα κληθεί να πληρώσει περισσότερα για τη συντήρηση των βαγονιών της;», διερωτήθηκε ο πρόεδρος της ΠΟΣ.
Οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ παρέθεσαν σειρά περιπτώσεων (δόθηκε σχετικός πίνακας), στις οποίες αποδεικνύεται ότι ο κλάδος συντήρησης τροχαίου υλικού διεκπεραίωσε βλάβες με λιγότερο κόστος, σε σχέση με κάποιον υπεργολάβο.
Από το 2007 εκτιμάται ότι ο οργανισμός «γλίτωσε», δηλαδή είχε οικονομική ωφέλεια, άνω των 13 εκατ. ευρώ.
To τμήμα συντήρησης βαγονιών έχει ετήσιο κύκλο εργασιών περί τα 40 εκατ. ευρώ, απασχολώντας περί τα 825 άτομα. 
Βασικά ζητήματα  -  προαπαιτούμενα που έθεσε η ΠΟΣ
-Επείγει η κατάθεση του οικονομοτεχνικού σεναρίου βιωσιμότητας ή σκοπιμότητας της ίδρυσης νέας εταιρείας, αντί του λογιστικού διαχωρισμού της δραστηριότητας κατά τα ευρωπαϊκά δεδομένα.
-Να κατατεθεί το επιχειρησιακό σχέδιο των επόμενων τριών ετών βάσει του οποίου τεκμαίρεται το προσδοκόμενο όφελος της επιχείρησης.
-Στην υπό σύσταση εταιρεία δεν υφίσταται κανένα περιουσιακό στοιχείο, ούτε καν η αρμοδιότητα του ιδιοκτήτη του τροχαίου υλικού και αυτό καθιστά αδύνατο το δανεισμό της για την άντληση κεφαλαίων κίνησης, ώστε να λειτουργεί με όρους αγοράς.
-Επείγει ο σαφής προσδιορισμός του έργου της νέας εταιρείας, των δραστηριοτήτων της και των υπηρεσιών αρμοδιότητάς της.
-Ποιό ακριβώς θα είναι το μετρήσιμο έργο της εταιρείας; Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ή το κράτος θα πληρώνουν για τη συντήρηση του χρησιμοποιούμενου τροχαίου υλικού, δεδομένου ότι αυτό που χρησιμοποιεί σήμερα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποτελεί μέρος του νεοαποκτηθέντος τροχαίου υλικού.
-Να γίνει  μακροχρόνιας διάρκειας σύμβαση ανάθεσης έργου ως ελάχιστη απαίτηση για τον ορθό χρονικό και κοστολογικό προγραμματισμό της λειτουργίας της νέας εταιρείας.
-Θα συνεχίσει να υποτιμολογείται το έργο της συντήρησης με τη μεθοδολογία «Κ» βάσει των προβλέψεων του νόμου 3891/2010 (άρθρο 10);
-Πότε θα λάβει πιστοποίηση για την ικανότητα του να εκτελεί σιδηροδρομικά καθήκοντα το προσωπικό που θα απαρτίσει τη νέα εταιρεία και εργαζόταν στον ΟΣΕ.
-Ποιος θα πληρώνει μισθούς και υποχρεώσεις της νέας εταιρείας προς τρίτους. Θα υπάρξει ξεχωριστό λογιστήριο;
-Ποιος να αναλάβει το κόστος και πως θα κοστολογηθεί η συντήρηση των πεπαλαιωμένων και ανεπαρκών – αφύλακτων εγκαταστάσεων σταυλισμού και συντήρησης τροχαίου υλικού;
-Που θα αποθηκεύονται υλικά και ανταλλακτικά που απαιτούνται για το έργο της συντήρησης; Θα ενοικιαστούν για το σκοπό αυτό χώροι των ΑΥΛ πέραν των μηχανοεργοστασίων;
-Πως θα γίνει διαχείριση (αποθήκευση – διάθεση) των υλικών και ανταλλακτικών που βρίσκονται σήμερα στις αποθήκες. Προτείνεται αυτά να μεταφερθούν στα τεχνικά συγκροτήματα έναντι συμβολικού τιμήματος.
-Ποιος θα αναλάβει το κόστος φύλαξης των εγκαταστάσεων και ειδικά των Μηχανοστασίων, στις οποίες δεν επιτελείται μόνον το έργο της συντήρησης αλλά και ο σταυλισμός του τροχαίου υλικού, που δεν είναι αρμοδιότητα της δραστηριότητας της συντήρησης. 

ΠΗΓΗ: http://metaforespress.gr